הכנה לראיון עבודה

כאשר הנך מוזמן/ת לראיון אישי בחברה, פירוש הדבר שניצבת לפניך הזדמנות חד פעמית להרשים ולהתקבל לעבודה.

אז איך מתכוננים לראיון עבודה?
בררו על החברה ועל התפקיד המיועד:
בררו נתונים בנוגע למשרה הרצויה, אופי מקום העבודה, קוד הלבוש במשרד, מתחרים מרכזיים, פרויקטים אחרונים וכד’. היום זה קל – מספיק לעשות חיפוש באינטרנט

תהיו חיוביים:
חייכו, לחצו את יד המראיין בביטחון, שדרו פתיחות, לבביות, הקשבה, התלהבות ואופטימיות. אל תשתפו את המראיין בחששות שלכם לגבי יכולתכם לבצע את התפקיד כי זה לא יזכה אתכם בנקודות זכות על יושר וכנות, אלא רק ירתיע אותו מלקבל אתכם לעבודה.

בחנו את עצמכם לקראת הראיון:
העלו שאלות אישיות לגבי עצמכם: מה אתם אוהבים בעצמכם כשאתם מתראיינים, מה הייתם רוצים לשנות, מהן החוזקות שלכם בראיון לעומת חולשות ועוד. לצורך כך היעזרו בחברים, קולגות, בני משפחה ואנשים שמכירים אתכם ויוכלו לתת לכם משוב אמיתי ובונה.

התלבשו בהתאם לראיון עבודה:
לרושם ראשוני יש חשיבות גבוהה בהצגתכם מול המראיין. גם אם הודיעו לכם על ראיון עבודה בהתראה קצרה, חשוב לא להגיע בלבוש מרושל ומוזנח ואפילו כדאי שתשימו לב להיגיינה האישית שלכם, שאתם מריחים טוב. אם אתם לא יכולים לעצור בבית, אפשר לקנות חולצה בדרך, כדי להיות לבושים בהתאם

אל תתחכמו:
אל תתאמצו יותר מדי להרשים, זה יכול ליצור רושם של עודף בטחון עצמי. הביטחון העצמי שלכם מוקרן החוצה כשאתם מאמינים בעצמכם, במוצר שקידמתם, בחברה שעבדתם בה. הקשיבו הרבה ושדרו שיהיה נעים לעבוד לצדכם כי בסופו של דבר כולנו רוצים לעבוד עם אנשים נחמדים ונעימים.

גם לכם מותר לשאול:
חשוב שגם אתם תשאלו שאלות, ותראו בקיאות בתחום המדובר. ראיון עבודה הינו מפגש דו כיווני, בו אתם גם שומעים וגם משמיעים.
מסמך זה נוסח בלשון זכר מטעמי נוחות והוא פונה לגברים ולנשים כאחד.

אהבתם? שתפו את המאמר

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן